Ali lahko zakoni propadejo zaradi slabe komunikacije?

Prejšnji teden sem šla na kavo s prijateljico iz študijskih let. Spremljava se le preko socialnih omrežij, kjer vsake toliko opazim kako njeno fotografijo z otrokoma, na gorskih vršacih ali z druženja s sodelavkami. O njenem življenju v zadnjih letih ne vem prav veliko, le da je po diplomi našla zaposlitev v slovenskem podjetju in se po nekaj letih poročila s sodelavcem. Povedala mi je, da sta prva leta zakona veliko potovala, zdaj pa imata dva majhna otroka in precej pester urnik, saj se je mož naveličal ‘varne’ službe in postal vodja prodaje v mednarodnem podjetju, ona pa je popoldne več doma in skrbi za družino.

Ko sem omenila, da se zadnja leta vse več ukvarjam s težavno komunikacijo v odnosih, je kar poskočila, češ da ji moram pomagati. Potarnala je nad moževo ‘neprimerno’ komunikacijo – zdi se ji namreč, da je sploh ne posluša, popolnoma se je zaprl vase in ji ničesar ne pove o svojem življenju. Ko pride domov, poje večerjo, nato pa sedi za računalnikom ali gleda televizijo še dolgo v noč. Ona ga ‘razume’, ker ima odgovorno delo, zato potrpi, mu ‘da mir’ in čaka, da bo vse naredil in si vzel čas zanjo. To pa se kar ne zgodi …

Kot primer mi je povedala, kako je prejšnji vikend organizirala večer samo za njiju, ker že dolgo nista bila sama – poskrbela je za varstvo in kupila karti za koncert. Ko mu je navdušeno povedala, da ga v petek vabi na zmenek, je odvrnil, da žal ta dan ne bo uspel, ker dobi obisk poslovnega partnerja iz tujine in ga pelje na ogled po Ljubljani ter poslovno večerjo.

Ko mu je razložila, da je že kupila karte za koncert, je mož odvrnil, da naj vsekakor kar gre – sama ali pa s kako od sodelavk, češ da je ta stranka ‘resnično pomembna’ in tega ‘nikakor’ ne more prestaviti. Poleg tega pa ni ravno ljubitelj te skupine, zato bo najbrž sodelavka tako ali tako bolj uživala od njega.

Seveda je moji prijateljici prekipelo. Iz nje je kar vrelo. ‘Vedno’ le ta služba, nje še ‘nikoli’ ni peljal v to restavracijo, ‘vsaka stranka’ je bolj pomembna od nje, ‘cele dneve’ je za vse sama, tudi ona si zasluži kaj lepega … Mož jo je baje osuplo pogledal in odvrnil, da sploh ne razume, zakaj tak ‘vik in krik’, saj gre samo za poslovno večerjo, da naj ne komplicira in dela problemov, ‘kjer jih ni’. Sploh pa bi raje večer preživel doma, če bi že imel izbiro. No, tu se je pogovor končal, saj je prijateljica odvihrala ven, zdaj pa je že cel teden do moža hladna in odrezava, medtem ko se on menda obnaša, ‘kot da se nič ni zgodilo’.

Vprašala me je, kaj je narobe z njim. Zakaj se ne opraviči? Saj je vendar on ‘kriv’ za tale zaplet. Ona je hotela le najboljše, on pa je sploh ne razume.

Po kratkem premisleku sem jo vprašala, če njuna komunikacija v konfliktih vedno poteka na način, ki ga je opisala. Odvrnila je, da pogosto padajo očitki, potem pa kak teden drug z drugim govorita bolj odrezavo in hladno, dokler mož ne naredi prvega koraka in ji reče, naj neha ‘kuhati mulo’ in da je vse v redu.

Pojasnila sem ji, da so besede, ki jih uporabljata, zelo močne in nabite s čustvi – zlasti besede, kot so ‘vedno’, ‘nikoli’, ‘vsakdo’, ‘nihče’ … saj enkratno obnašanje posplošujejo na vzorec (‘Vedno daješ prednost strankam pred mano!’), kar naši možgani lahko razumejo kot opis naše osebnosti (‘Ti si slab mož!’), to pa seveda vsakomur dvigne pritisk.

Da komunicirata na tak način, najbrž izvira iz napačnih vzorcev v komuniciranju, pa tudi veliko zadrževanih in neizraženih čustev v njunem odnosu, predvsem na njeni strani. V njenem ravnanju sem namreč razbrala tipično vlogo ‘žrtve’ – ona se trudi, ona ga čaka, … in ko končno zbere pogum in naredi korak, njegovo negativno reakcijo takoj razume kot zavrnitev in se počuti kot še večja žrtev, na kar pa odreagira s pretirano agresijo. V razmislek sem ji ponudila možnost, da mož morda sploh ne ve, da se ona čuti ‘pozabljeno’, saj njeno tišino razume, kot da je v njunem odnosu vse v redu.

Svetovala sem ji, naj ne čaka na naslednji vikend, ampak naj ga že ta večer povabi na klepet na kavču – s čajem, piškoti in brez televizije, seveda. In, sem naročila, nikakor ne sme začeti z očitki in pogrevanjem dogodka prejšnjega vikenda, temveč s preprostim stavkom: ‘Pogrešam najine pogovore. Vidim, da si zelo zaposlen, in res me zanima, kaj se ti dogaja v zadnjih tednih.’

Ne vem, kako sta se pogovorila, prepričana pa sem, da sta oba izvedela kaj novega drug o drugem, pa tudi o sebi. Njun primer vsekakor ni osamljen – vedno več je parov in zakonov, kjer komunikacija postaja šibka točka in posledično se ljudje začnejo oddaljevati eden od drugega. Med njimi se ustvarja distanca, ki jo nato ne znajo zapolniti drugače, kot s prerekanjem ter obtoževanjem.

Pred kratkim sem prebrala misel, ki odlično povzema sporočilo tega zapisa in marsikomu lahko da misliti: »Besede so zastonj. Lahko pa nas veliko stanejo, če jih uporabljamo na napačen način.«

Želite tudi vi izvedeti več o tem, kako način razmišljanja vpliva na komunikacijo in kako lahko spremenite svoje vzorce komuniciranja? Več izveste na delavnici ali individualnem coachingu, kjer dobite vpogled v lastne komunikacijske vzorce, ki jih v odnosih z ostalimi ne zaznavate.

Vas zanima več?

O Besedi so povedali

Še enkrat lepa hvala za včerajšnjo odlično delavnico, ki je požela navdušenje med udeleženci. Pravijo, da si rojena za poučevanje ☺.

Ksenija Jaklič, Acceleration Business City

Moram povedati, da so vsi udeleženci zelo navdušeni nad izvedbo izobraževanja, predvsem si dodana vrednost ti, zato ne dvomim, da se spet srečamo zelo kmalu.

Sandi Lovše, Outfit7

Hvala za posnetke in konkretne napotke, ki si jih moram zares vtisniti v spomin. Še sedaj imam skripto z delavnice doma »pri roki«, da vsake toliko časa kaj preberem … Z delavnico si me izjemno navdušila, naredila si mi nepozaben dan in HVALA TI.

Polona Mayer, Zaltis

Pričakovanja pred tem seminarjem so bila izjemno visoka, ogromna, saj so to povzročili komentarji in mnenja predhodnih udeležencev. Izkazalo se je, da predhodniki niso pretiravali, kajti tudi meni je bilo super zaradi praktične naravnanosti. Seminar je prinesel svež pristop, vašo pozitivno naravnanost in konkretno uporabnost neposredno v vsakdanji komunikaciji.

Franci Zaplatar, Alpetour

Jaz sem bila res zelo zadovoljna. Imam kar visoke standarde, kar se tiče izobraževanja, saj sem cel faks naredila v tujini, kjer so bili pri predavanjih in vsebini kar močni. No, na tvojem izobraževanju sem se počutila približno tako kot na faksu ☺. Držala si me zraven, želela sem več. Uživala sem, učila sem se. In hvala ti za to.

Katja Kovačič, PRO PLUS

Všeč mi je, ker grem s tvojih delavnic vedno polna vtisov in novih stvari. Tvoja pozitivna energija je neverjetna in tudi nalezljiva. Kljub temu, da sem te poslušala že vsaj trikrat, se niti en tvoj primer ali zgodba nista ponovila. Kako ti to uspe, ne vem, ampak mi pove, da se na svoje delo spoznaš in dobro pripraviš. To je najbrž razlog, da te vedno znova rada poslušam. Čuti se, da to rada počneš , kar daje težo tvojemu delu – vsaj v mojih očeh. Tako da, tudi če bi mi govorila o fiziki ali kemiji, bi te z zanimanjem poslušala – ker enostavno znaš.

Ana Plut, Simobil

Hvala za krasno in enkratno izkušnjo. Veliko sem se naučila na vaši zelo dinamični delavnici. Zame je bila že udeležba na delavnici že sama po sebi nagrada, pa kljub temu upam, da dobimo še kakšno prav zaradi vaših nasvetov ;)

Katerina Čeh, Animacel

Takoj sem opazila učinek - na prvi predstavitvi po izobraževanju sem požela največji aplavz do zdaj.

Marina Bilash, Lingarus

Najlepša hvala za vse znanje in tako izviren način vodenja delavnice. Bila sem več kot navdušena. Imela sem zelo visoka pričakovanja, saj mi je veliko ljudi povedalo same pozitivne stvari o vaši delavnici. Ne samo da ste jih uresničili – uspeli ste jih še preseči.

Kristina Stojmenova, Fakulteta za elektrotehniko

Najprej naj se zahvalim za res dobro delavnico. Pozna se vam, da ste polni bogatih izkušenj in posledično podajate res kakovostno znanje in nauke. Že po eni uri delavnice sem dojela, kaj je moja pomankljivost, seveda pa so sledili tudi koristni napotki, kako to odpraviti to pomankljivost in kako delati na veščinah, ki pa jih imam.

Mojca Novak, Odvetniška pisarna Petek

Draga Vesna, tvoja delavnica ZMOREM! je bila zelo poučna. Zares si strokovnjakinja na svojem področju in svoje znanje odlično predajaš naprej. Že dobre govornike naučiš, da so še boljši, tiste z veliko treme in strahom pred nastopanjem pa s svojimi analizami in komentarji uspeš prepričati, da lahko vsak nastopa pred javnostjo. Zelo navdušena sem bila tudi nad natančno in zelo obsežno analizo, ki sem jo prejela nekaj dni po delavnici in jo večkrat preberem, saj mi prav vsak njen del koristi, ko se pripravljam na govorni nastop. Hvala za tvojo izjemno energijo in odlično delavnico!

Špela Filipič, Center tajskih masaž Thai

Ne gre drugače kot, da se že na začetku zahvalim za verjetno eno najbolj obsežnih analiz osebnosti, kar sem jih kdaj videl oz. prebral. Nekaj tovrstnih izobraževanj sem že videl, ampak tega brez težav uvrstim med najboljše. Preprosto zato, ker je bil aktiven, dinamičen in ker je ponudil ogledalo vsakemu izmed nas. Všeč so mi bile kritike, še bolj pa predlogi za izboljšanje. Ta sobota ni bila porabljena, ampak investirana.

Boštjan Mišič, servisni svetovalec / Veitteam

Z izvedbo delavnice smo bili zelo zadovoljni. Vesnina energija in nastop sta nas prepričala in vidi se, da rada predava in uživa v prenašanju svojega znanja naprej.

Urša Ferlic, Human Resources / LINEA DIRECTA COMMUNICATIONS

Trening je bil moja prva izkušnja s kamero in sem res navdušena nad uporabnostjo izobraževanja. Upam, da bomo to še kdaj ponovili!

Andreja Bezgovšek, Vodja področja prodaje Opal, Steklarna Hrastnik

Zame je bilo to izobraževanje res fantastično. Vsakič ko smo končali, sem dobila energijo in zagon kot že dolgo ne. Težko je včasih po toliko letih potegniti iz sebe nekaj novega, se pohvaliti in ta delavnica mi je poleg vseh novih znanj prinesla neko novo energijo, ki jo kar ni več bilo. In za to hvala iz srca.

Daša Rankel, predstavnica odnosov z javnostmi / PR PRO PLUS

Vesnina zelo dobra lastnost je, da zna izpostaviti pozitivne lastnosti pri posamezniku in dobro vključiti priložnosti za izboljšavo, ki ne delujejo kot kritika.

Nika Furlan, Intra Lighting

Zahvaljujem se za vaš trud, iskrenost in energijo ter predvsem znanje, ki ste ga prenesli na vse nas. Resnično ste me presenetili!

Janez Petauer, ADEL d.o.o.

Vesna - odločna, polna energije, strokovna, mehka in uspešna! Takšno je tudi sodelovanje z njo in udeležba na njenih izobraževanjih. Dobiš popravke, nadgradnjo, vaje, energijo, vizijo in pot za naprej. TOP!

Aleksandra Pinterič, Zavod VISTA Murska Sobota

Vsebina delavnice je bila zanimiva in uporabna, zahtevala je polno vključenost in aktivno sodelovanje vseh udeležencev. Predavateljica je bila angažirana in kompetentna, udeležba na delavnici pa odlično izkoriščen čas in zelo dobra nadgradnja znanja.

Metka Šemrl Dolenc, UniCredit Banka Slovenija d.d.

To je bilo moje najbolj zanimivo in dinamično izobraževanje, kar sem jih imel v sklopu službenih izobraževanj (pa jih je bilo kar nekaj).

Danijel Gazvoda, Krka, d.d.

Trening z Vesno? Če sem pred njim verjela, da sem vešča nastopanja, sem hitro ugotovila, da živim v iluzijah. Vesna osveži pozabljene stvari, na resnično prijeten način obdela teorijo, temelji na praktičnih vajah. Življenjske rešitve, ki pomagajo odpraviti strah pred kamero, razumeti medije in potencialno publiko, simpatizirati s kamero in ekipo v ozadju, pripraviti se na pravi način, povedati točno to kar želiš na tisoč in en način, so zmagovalna kombinacija. In Vesna zmaga! Nastop postane užitek, ne stres.

Barbara Gorše, SiMobil

Na izobraževanje sem šel v upanju, da bi lahko izboljšal svoj nastop. Po mojem mnenju sem dobil dovolj odličnih usmeritev glede nastopanja in prepričan sem, da bom v prihodnosti lažje stopil pred množico ljudi ali se soočil s sestankom v manjšem krogu poslušalcev.

Gašper Pirnat, Elektro Pirnat