Vam povem zgodbo?

Albert Einstein je nekoč zapisal: »Če želite, da bodo vaši otroci inteligentni, jim pripovedujte zgodbe. Če želite, da bodo še bolj inteligentni, jim pripovedujte še več zgodb.«

Zakaj zgodbe? Zakaj so pomembne v poslu, pri prodaji in v vsakdanjem življenju?

Najbolje, da si za začetek pogledamo primer. Pred vami sta dva oglasa za kavo. Kateri oglas vam je zanimivejši?

Oglas 1: Kupite 100g kakovostne brazilske kave. Zdaj v novi embalaži s praktično žličko za merjenje. Goodcaffe.

Oglas 2: Moj dan je v barvah prve skodelice. Še v snu, a z zavedanjem, da mi bo čez nekaj minut pričela zvoniti budilka, me za hip prevzame nejevolja. A že trenutek za tem pomislim nanjo. Kako v vroč jacuzzi vrele vode z žličke padajo zrnca prefinjenega okusa, ki zaplešejo ob nežnem mešanju. In njen vonj! Vonj, ki ostane z menoj še ure in ki ga ponese tudi čez hodnik, da sosedje nevoščljivo pogledujejo proti mojemu stanovanju. A meni je to povsem vseeno. Zdaj se dan lahko začne dobro. Ker se je začel s skodelico Moje Kave.

Če ste prebrali oba oglasa, se vam je drugi najverjetneje zdel zanimivejši. Če bi ta kava tudi obstajala, bi znali v trgovini kavo povezati z oglasom, morda bi jo celo zaradi oglasa, ki se vam je zdel zanimiv, tudi kupili.

Zgodbe pri prenosu informacij igrajo ključno vlogo. Ni skrivnost, da je današnji svet prenasičen z informacijami. Ko odprete Facebook, Instagram, LinkedIn ali pa Google, se pred vašimi očmi vrstijo informacije, novice, oglasi, slike, videi, animacije, vse je pisano in razgibano, vse utripa in vedno težje je najti nekaj, kar zares izstopa in pritegne vašo pozornost. Pri tem je kakovost zgodbe tista, ki bo vplivala na bralca, ki je mimogrede lahko tudi potencialni kupec.

Z dobro zgodbo v človeku zlahka vzbudimo čustva. Dejstvo je, da smo ljudje čustvena bitja in večino svojih vsakdanjih ali življenjskih odločitev sprejmemo na podlagi čustev (četudi se nam včasih zdi, da je naša odločitev popolnoma logična in analitično premišljena). Spomnite se recimo kakega dobrega filma ali pa knjige, ki vas je popolnoma prevzela in ste o vsebini razmišljali še dolgo časa. Očitno ste si ogledali ali prebrali dobro zgodbo, ki vas je ponesla na čustveni vrtiljak, hkrati pa je verjetno tudi ta zgodba vplivala na katero izmed vaših odločitev. Če ste si na primer ogledali film, ki vam je vzbudil občutek o minljivosti življenja, ste partnerju ali otroku zvečer pokazali več naklonjenosti in nanje gledali z drugačnimi očmi. In to je namen dobre zgodbe – vplivati na nekoga, pa četudi le za trenutek.

Čemu moramo pri pripovedovanju zgodb posvetiti največ pozornosti?

Ko boste oblikovali svojo uspešno zgodbo, naj bodo osnovni gradniki temeljne vsakdanje potrebe sočloveka: želja po varnosti, zdravju, času, denarju ali opaženosti. Razmislite, kako vaš izdelek ali storitev lahko olajša njihovo bolečino. Na primer, če prodajate čokolado, je vaša najboljša, ker je ekološka, brez sladkorja in ker košček temne čokolade na dan spodbuja boljše delovanje možganov. Če prodajate vrata, lahko uporabite statistike vlomov in pomen kakovostnih vrat. Pri reklamiranju oblačil pa je seveda ključni kriterij všečnost in opaznost pri nasprotnem spolu (pri ženskam pa tudi pri istem J).

… a to je le začetek.

V dobro zgodbo je treba vnesti čustva, čute in primerno zgradbo. Pomemben je že naslov. Raziskave kažejo, da več kot 60% ljudi prebere oziroma opazi le naslov članka, objave ali zgodbe (uf, če ste prišli do sem, ste že v bolj vztrajni manjšini J). Uporabljajte močne, čustvene in vizualne besede, ki bralcu takoj narišejo podobe v misli (recimo, da so vaša oblačila ‘avantgardna’ ali ‘drzna’ namesto ‘moderna’ ali ‘drugačna’). Ne pozabite na čute, kar pomeni, da mora uporabnik skozi opis vaš izdelek videti, okušati, vonjati ali tipati, pa čeprav ga nima pred seboj. Ko sestavljate zgodbo, vključite primerno dinamiko – sama to rada primerjam z vlakcem smrti: malo dol, malo gor, na koncu pa je vse dobro. Močnejši ko je spust, bolj katarzičen je zaključek.

In da ne pozabim – zgodba mora biti ravno prav dolga – če je prekratka, se ne uspemo poosebiti z junaki, če je predolga, izgubimo zanimanje. Dober namig, kako določiti obseg dobre zgodbe, je preprost: ko poveste, kar je treba povedati in nič več, je zgodba zaključena.

Že veste, komu in kako boste povedali svojo zgodbo?
V.

Vas zanima več?

O Besedi so povedali

Še enkrat lepa hvala za včerajšnjo odlično delavnico, ki je požela navdušenje med udeleženci. Pravijo, da si rojena za poučevanje ☺.

Ksenija Jaklič, Acceleration Business City

Moram povedati, da so vsi udeleženci zelo navdušeni nad izvedbo izobraževanja, predvsem si dodana vrednost ti, zato ne dvomim, da se spet srečamo zelo kmalu.

Sandi Lovše, Outfit7

Hvala za posnetke in konkretne napotke, ki si jih moram zares vtisniti v spomin. Še sedaj imam skripto z delavnice doma »pri roki«, da vsake toliko časa kaj preberem … Z delavnico si me izjemno navdušila, naredila si mi nepozaben dan in HVALA TI.

Polona Mayer, Zaltis

Pričakovanja pred tem seminarjem so bila izjemno visoka, ogromna, saj so to povzročili komentarji in mnenja predhodnih udeležencev. Izkazalo se je, da predhodniki niso pretiravali, kajti tudi meni je bilo super zaradi praktične naravnanosti. Seminar je prinesel svež pristop, vašo pozitivno naravnanost in konkretno uporabnost neposredno v vsakdanji komunikaciji.

Franci Zaplatar, Alpetour

Jaz sem bila res zelo zadovoljna. Imam kar visoke standarde, kar se tiče izobraževanja, saj sem cel faks naredila v tujini, kjer so bili pri predavanjih in vsebini kar močni. No, na tvojem izobraževanju sem se počutila približno tako kot na faksu ☺. Držala si me zraven, želela sem več. Uživala sem, učila sem se. In hvala ti za to.

Katja Kovačič, PRO PLUS

Všeč mi je, ker grem s tvojih delavnic vedno polna vtisov in novih stvari. Tvoja pozitivna energija je neverjetna in tudi nalezljiva. Kljub temu, da sem te poslušala že vsaj trikrat, se niti en tvoj primer ali zgodba nista ponovila. Kako ti to uspe, ne vem, ampak mi pove, da se na svoje delo spoznaš in dobro pripraviš. To je najbrž razlog, da te vedno znova rada poslušam. Čuti se, da to rada počneš , kar daje težo tvojemu delu – vsaj v mojih očeh. Tako da, tudi če bi mi govorila o fiziki ali kemiji, bi te z zanimanjem poslušala – ker enostavno znaš.

Ana Plut, Simobil

Hvala za krasno in enkratno izkušnjo. Veliko sem se naučila na vaši zelo dinamični delavnici. Zame je bila že udeležba na delavnici že sama po sebi nagrada, pa kljub temu upam, da dobimo še kakšno prav zaradi vaših nasvetov ;)

Katerina Čeh, Animacel

Takoj sem opazila učinek - na prvi predstavitvi po izobraževanju sem požela največji aplavz do zdaj.

Marina Bilash, Lingarus

Najlepša hvala za vse znanje in tako izviren način vodenja delavnice. Bila sem več kot navdušena. Imela sem zelo visoka pričakovanja, saj mi je veliko ljudi povedalo same pozitivne stvari o vaši delavnici. Ne samo da ste jih uresničili – uspeli ste jih še preseči.

Kristina Stojmenova, Fakulteta za elektrotehniko

Najprej naj se zahvalim za res dobro delavnico. Pozna se vam, da ste polni bogatih izkušenj in posledično podajate res kakovostno znanje in nauke. Že po eni uri delavnice sem dojela, kaj je moja pomankljivost, seveda pa so sledili tudi koristni napotki, kako to odpraviti to pomankljivost in kako delati na veščinah, ki pa jih imam.

Mojca Novak, Odvetniška pisarna Petek

Draga Vesna, tvoja delavnica ZMOREM! je bila zelo poučna. Zares si strokovnjakinja na svojem področju in svoje znanje odlično predajaš naprej. Že dobre govornike naučiš, da so še boljši, tiste z veliko treme in strahom pred nastopanjem pa s svojimi analizami in komentarji uspeš prepričati, da lahko vsak nastopa pred javnostjo. Zelo navdušena sem bila tudi nad natančno in zelo obsežno analizo, ki sem jo prejela nekaj dni po delavnici in jo večkrat preberem, saj mi prav vsak njen del koristi, ko se pripravljam na govorni nastop. Hvala za tvojo izjemno energijo in odlično delavnico!

Špela Filipič, Center tajskih masaž Thai

Ne gre drugače kot, da se že na začetku zahvalim za verjetno eno najbolj obsežnih analiz osebnosti, kar sem jih kdaj videl oz. prebral. Nekaj tovrstnih izobraževanj sem že videl, ampak tega brez težav uvrstim med najboljše. Preprosto zato, ker je bil aktiven, dinamičen in ker je ponudil ogledalo vsakemu izmed nas. Všeč so mi bile kritike, še bolj pa predlogi za izboljšanje. Ta sobota ni bila porabljena, ampak investirana.

Boštjan Mišič, servisni svetovalec / Veitteam

Z izvedbo delavnice smo bili zelo zadovoljni. Vesnina energija in nastop sta nas prepričala in vidi se, da rada predava in uživa v prenašanju svojega znanja naprej.

Urša Ferlic, Human Resources / LINEA DIRECTA COMMUNICATIONS

Trening je bil moja prva izkušnja s kamero in sem res navdušena nad uporabnostjo izobraževanja. Upam, da bomo to še kdaj ponovili!

Andreja Bezgovšek, Vodja področja prodaje Opal, Steklarna Hrastnik

Zame je bilo to izobraževanje res fantastično. Vsakič ko smo končali, sem dobila energijo in zagon kot že dolgo ne. Težko je včasih po toliko letih potegniti iz sebe nekaj novega, se pohvaliti in ta delavnica mi je poleg vseh novih znanj prinesla neko novo energijo, ki jo kar ni več bilo. In za to hvala iz srca.

Daša Rankel, predstavnica odnosov z javnostmi / PR PRO PLUS

Vesnina zelo dobra lastnost je, da zna izpostaviti pozitivne lastnosti pri posamezniku in dobro vključiti priložnosti za izboljšavo, ki ne delujejo kot kritika.

Nika Furlan, Intra Lighting

Zahvaljujem se za vaš trud, iskrenost in energijo ter predvsem znanje, ki ste ga prenesli na vse nas. Resnično ste me presenetili!

Janez Petauer, ADEL d.o.o.

Vesna - odločna, polna energije, strokovna, mehka in uspešna! Takšno je tudi sodelovanje z njo in udeležba na njenih izobraževanjih. Dobiš popravke, nadgradnjo, vaje, energijo, vizijo in pot za naprej. TOP!

Aleksandra Pinterič, Zavod VISTA Murska Sobota

Vsebina delavnice je bila zanimiva in uporabna, zahtevala je polno vključenost in aktivno sodelovanje vseh udeležencev. Predavateljica je bila angažirana in kompetentna, udeležba na delavnici pa odlično izkoriščen čas in zelo dobra nadgradnja znanja.

Metka Šemrl Dolenc, UniCredit Banka Slovenija d.d.

To je bilo moje najbolj zanimivo in dinamično izobraževanje, kar sem jih imel v sklopu službenih izobraževanj (pa jih je bilo kar nekaj).

Danijel Gazvoda, Krka, d.d.

Trening z Vesno? Če sem pred njim verjela, da sem vešča nastopanja, sem hitro ugotovila, da živim v iluzijah. Vesna osveži pozabljene stvari, na resnično prijeten način obdela teorijo, temelji na praktičnih vajah. Življenjske rešitve, ki pomagajo odpraviti strah pred kamero, razumeti medije in potencialno publiko, simpatizirati s kamero in ekipo v ozadju, pripraviti se na pravi način, povedati točno to kar želiš na tisoč in en način, so zmagovalna kombinacija. In Vesna zmaga! Nastop postane užitek, ne stres.

Barbara Gorše, SiMobil

Na izobraževanje sem šel v upanju, da bi lahko izboljšal svoj nastop. Po mojem mnenju sem dobil dovolj odličnih usmeritev glede nastopanja in prepričan sem, da bom v prihodnosti lažje stopil pred množico ljudi ali se soočil s sestankom v manjšem krogu poslušalcev.

Gašper Pirnat, Elektro Pirnat